Introduksjon til styrketrening for elever på 8.-10. trinn

Tilbud til elever på 8.  10. trinn

Dette er et frivillig tilbudet gis gjennom kommunens nyopprettet frisklivssentral. Timene ledes av den kommunale fysioterapeuten Chanel Shumka og vil følge helsedirektoratets anbefalinger om smittevern.

​Hvordan få tilbudet?

Du må melde deg på til Chanel.shumka@vegarshei.kommune.no vennligst skriv navn på eleven og ønsket dag evt. spørsmål. 

Nærmere informasjon vil deretter sendes ut.

Smitteverntiltak

Timene vil foregå ute og ha et maks deltaker grense på 19 stk. Ved stor pågang kan antall timer økes.

Koster det noe?

Tilbudet er gratis.

Timeplan:​

​Timene vil ha to ulike datoer per uke slik at de kan kombineres med hjemmeundervisningsdager i fem uker fra 25.05 til 29.06. HVer uke vil dekke ulike tema innenfor styrketrening

Timeplan - styrketrening 8. - 10 trinn
Timeplan - styrketrening 8. - 10 trinn
Dag Tidspukt Tema
Mandag 25.05.20 12:00 - 13:00 Hvorfor og hvordan?​
Tirsdag 26.05.20 10:30 - 11:30
Mandag 01.06.20 Ingen time (2. pinsedag)
Tirsdag 02.06.20 10:30 - 11:30
Mandag 08.06.20 12:00 - 13:00
Tirsdag 09.06.20 10:30 - 11:30
Mandag 15.06.20 12:00 - 13:00
Tirsdag 16.06.20 10:30 - 11:30
Mandag 22.06.20 12:00 - 13:00
Tirsdag 23.06.20 10:30 - 11:30
Mandag 29.06.20 12:00 13:00

Hvorfor er det bra å trene styrke?

Styrketrening er et meget populært treningsform nå for tiden og har mange fordeler utover økt styrke. Den kan bidra til øke prestasjon i idrett, bidra til sunnere selvbilde, forebygge skader og livsstilssykdommer, i tillegg til å være et sosialt aktivitet blant annet. 

Til tross for at det forskes mer om styrketrening enn noensinne, lever mange gamle tro som hindrer at flere trener styrke eller påvirker treningen negativt. Dette tilbudet vil gjennom praktisk og teoretisk øvelse gi studenter en innføring i ulike måter å trene styrke på slik at den kan gjøres på den mest effektiv og tryggeste måten.

 

 

 

 

 ​

Kontaktinformasjon

Chanel Shumka
Fysioterapeut
E-post
Telefon 468 21 855
Mobil 468 21 855